28 Ağustos 2009 Cuma

Gökyüzündeki Çifte Köprü


Virginia'dan Maryland'a dönüyoruz geçen hafta...
Yine okyanuslar yağıyor ara ara. Bu ara hep okyanuslar üstümüzde zaten. 'Bardaktan boşanırcasına' diye tarif edilecek gibi değil çünkü. Olsa olsa okyanus dolusu suyu üstümüze boşaltıyorlardır...
Akşam üstü saat altı civarı...  Ben yola konsantre olmuş bakarken eşim dikkatimi çekiyor gökyüzüne. Önümüz ve üstümüz yağmur. Arkamızda güneş açmış. Gökyüzünde iki gökkuşağı birden. İlk defa görüyorum ikisini bir arada. Üstelik bir tanesi o kadar net ki, bütün renkleri açık seçik belli oluyor. Onun hemen üstündeki gökkuşağının renkleri daha soluk ve renk dizilişi tam ters diğerine göre... Birincil gökkuşağının bir ucu asfalta denk geliyor. Adeta asfalttan fışkırıyor gökyüzüne doğru... Fışkırırken, önümüzden giden arabaların tekerleklerinden de yansıma yapıyor. Orada başka kırılmalar daha oluyor. Tekerlekler minik gökkuşakları saçıyor gibi... İnanılmaz bir manzara... Gökde iki muhteşem ark, önümüzde etrafa saçılan mini mini arklar... Makineye sarılıyorum hemen. Tabii arabanın hareket hızı, bir de camın yansıması... Ne kadar net çıkabildiyse...
Hani derler ya, "gökkuşağının altından geçersen altın bulursun" diye... Biz denedik, bulamadık... Varsın öyle olsun... Altın kadar değerli dostlarımız yeter bize...
Sevgiyle kalın...

2 yorum:

  1. Sevgili usayken ben bakarken bile bayildim bu fotograf karelerine,inanilmaz seyler yakalamissin.Demek irlandadan baska yerlerede okyanuslar bosalabiliyomus,tek fark var arada ben burada hic gokkusagi gormedim.Irlanda da her gun ama hergun ve inanilmaz yagmur yagar arkasindan yagmuR bitmeden alay eder gibi 2 saniye gunes acar aa bak gunes cikti diyemeden o tadi alamadan firtina baslar hemen arkasindan yine yagmuR yanina firtinayida almis gelmis. Anlatirken bile cok daraliyorum koca bir yaz gecti nerdeyse ama ben hic kisa azicikta olsa isindigimi hatirlamiyorum.Ama senin deyiminle Altin kadar degerli dostlarim benden cok uzaktata olsa ben onlarin paylasimlarini okurken isiniyorum ve iyiki hayatta Dostluk halen devam ediyor diye dusunuyorum.SAGOLASIN SEVGILI USAYKEN SAGOLASIN GERCEK DOST...DOSTLAR.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Özden,

    Teşekkür ederim güzel sözlerin için...

    İrlanda denince ilk aklıma gelen uçsuz bucaksız yeşillikleri... O eşsiz güzelliğin de bir bedeli oluyor tabii... 'Gülü seven dikenine katlanır' diyeceğim ama... Dinmek bilmeyen yağmurların, gökyüzünü kaplayan gri-lacivert bulutların bir süre sonra insanın içini de nasıl kararttığını çok iyi biliyorum. O kasvet havasını dağıtmak hiç kolay olmuyor... Şu sıralar birkaç günde bir yağıyor buralarda, gökyüzü delinmişcesine... Nisan ayı boyunca hiç kesintisiz 15-20 gün yağmur ve rüzgarın dansını seyrettiğimiz oldu. İçimizin kasveti bir yana, bütün yıl boyunca açsın diye beklediğim, zaten iki haftalık ömrü olan manolya ve katmerli kiraz çiçeklerim daha tam açamadan çimenlere savruldular... İnsana sabrı öğretiyor bu tür şeyler… Yeni bir çiçek dönemi için bir yıl daha beklemeyi… ‘An’ların kıymetini de öğretiyor ayrıca… İki haftalık ömrüne güvenmeyip taç yapraklarının ortaya çıkmasından itibaren bu güzelliği kaçırmamayı…

    Gökkuşağı… Gerçekten bir mucize bu büyüleyici doğa olayı... İlla sağanak yağmurlar gerekiyor... Güneş de tabii yağmurların tam tersi yönde olmalı ışınlarının yansıtılabilmesi için... Üstelik güneşin açısı da çok önemli. Dünyaya dik olarak geldiği saatlerde değil, sabah veya ikindi zamanı gibi daha eğik bir açıyla geldiği saatlerde oluşabiliyor ancak... Keskin olmamalı, 42 derece mesela, yerdeki bir insana göre... Ve yağmur damlaları ne kadar iri olursa, gökkuşağının renkleri de o kadar canlı oluyor …

    Güneşin açısının denk geldiği bir zamanı yakarsan, sabah veya ikindi saatleri, yağmuru tam karşına, güneşi de arkana aldığında belki görebilirsin gökkuşağını… Hatta birden fazlasını… İrlanda’da yağmurlar tükenmediğine göre senin de sozsuz şansın var demektir yakalamak için böyle bir ‘an’ı…

    Binbir renkle dolu güzel günler dileklerimle…
    Sevgiyle kal…

    YanıtlaSil

Yorum yapmak için gmail adresi gereklidir...
Yorumlar, blog yöneticisi tarafından denetlendikten sonra, uygun bulunması halinde yayınlanacaktır...
İyi paylaşımlar...

İletişim: usayken@gmail.com